• Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Gratis check van uw website

    Website check

    Technieken, toepassingen en het internet landschap veranderen per dag. Is uw website nog steeds up-to-date en houdt deze nog gelijke tred met de laatste ontwikkelingen? Vraag een gratis website check aan en wij vertellen u geheel vrijblijvend waar de verbeterpunten liggen.

    Gratis website check aanvragen

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • Waarop baseert Google de positie van mijn website?

    Google hanteert zo’n 200 ijkpunten op basis waarvan zij de positie van een website in de zoekresultaten bepaalt. Maar welke zijn dat eigenlijk?

    Wij trakteren u op een lijst met de 50 meest belangrijke en aansprekende. Sommigen zijn bewezen, sommige zijn controversieel en andere zijn speculatief.

    Doe er uw voordeel mee als u zelf de SEO van uw website ter hand neemt. Heeft u hulp nodig? Wij staan u graag terzijde met raad en daad. Bel ons op 0299 324329, stuur een e-mail naar info@xpinternetsolutions.nl of vul het SEO aanvraag formulier in voor een gratis SEO scan met maatwerk advies.

    1. Domain Age. Matt Cutts voormalig hoofd Spam bij Google zei hierover in een video dat de leeftijd van een domein wel meetelt maar dat het marginaal is.
    2. Het zoekwoord komt voor in de domeinnaam. Had vroeger meer gewicht dan heden ten dage maar Google laat het nog steeds meetellen als een positieve factor.
    3. Domeinnaam begint met het zoekwoord. Beperkte waarde voor Google.
    4. Tijd dat de domeinnaam op naam staat van de huidige registrant. Weinig tot geen waarde om dat domeinnamen nogal eens van eigenaar verwisselen.
    5. De zoekterm in de naam van een subdomein. Stel het zoekwoord is ‘BMW’ en het subdomein heet ‘bmw.autotententoonstelling.com’. Volgens MOZ telt dit zeker mee in de waardering
    6. Domein geschiedenis. Een domein dat al door vele handen is gegaan zal geen hoge autoriteit van Google toebedeeld krijgen.
    7. Exacte Match Domeinnaam en zoekterm. Dit is voor Google wel een factor die relatief zwaar meetelt mits de content op de site aansluit bij domeinnaam.
    8. Publieke versus Private Whois. Iedereen kan in principe opvragen van wie een domeinnaam is. Echter als een domeinnaam een Private status heeft kan dat niet. Google waardeert het niet als u een Private Domeinnaam neemt.
    9. Eigenaar van een website heeft al eens door Google een Penalty gekregen. Google laat dit meewegen. Wees dus voorzichtig als u een domeinnaam overneemt.
    10. Domeinnamen met een landen extensie zoals .nl, .de, .es. Prima als u zich focust op dat land maar niet ideaal als u een globale focus heeft met uw website.
    11. Zoekwoord in de Title tag. De Title tag is het op 1 na meest belangrijke stukje content op de pagina. Het is essentieel dat u de zoekterm opneemt in de Title tag. Google hecht hier veel waarde aan
    12. Title tag begint met de zoekterm. Uitstekend. Uit onderzoek is meermalen gebleken dat sites waarin de Title tag begint met de zoekterm beter scoren dan sites waarbij dat niet het geval is.
    13. Zoekterm in de Description tag. Ook een voor Google positief signaal. Minder belangrijk dan de Title tag maar toch.
    14. Zoektermen komen voor in de H1 tag. De H1 tag kan worden gezien als een secundaire titel. Google hecht relatief veel waarde toe aan het voor komen van de zoekterm in de headers en dan met name de H1.
    15. Zoekterm aantal keren voor laten komen in de teksten. Google zal dat absoluut als een positief signaal opvatten.
    16. Omvang van de content op de website. Content is ‘King’. Met name de laatste maanden (beging 2018) lijkt het er sterk op dat sites met veel goede content aanzienlijk beter scoren dan sites met minder content.
    17. Keyword Density. Verhouding aantal woorden met het aantal keren dat de zoekterm voorkomt in de tekst. Minder belangrijk als vroeger maar regelmatig de zoekterm gebruiken in de tekst is een positief signaal.
    18. Laadsnelheid website. De laadsnelheid van een website wordt als een relatief belangrijke ranking factor gezien omdat een snelle website ten goede komt van de gebruikservaring.
    19. Duplicate Content. Meer dan 1 keer dezelfde tekst gebruiken op een website is af te raden. Google zal dit zeker opmerken en kan dit zelfs negatief waarderen.
    20. Rel=Canonical tag. Als je er niet aan ontkomt dat sommige pagina’s dezelfde informatie delen (b.v. bij producten in een winkel waar het product in meerdere categorien kan voorkomen) gebruik dan de Rel=Canonicagl tag om Google te laten weten welke van de twee de ‘echte’ is. Google zal het dan niet als duplicate content zien.
    21. Optimalisatie van images. Images die eigenlijk te groot zijn (in bytes) vertragen de website en dat ziet Google als niet-gebruiksvriendelijk. Zorg er dus voor dat de plaatjes ‘op maat’ zijn.
    22. Regelmatige updates van de site. Google waardeert het als een website regelmatig wordt ge-update omdat je daar mee aangeeft een dynamische site te hebben die regelmatig nieuwe content heeft voor de bezoekers.
    23. Plaats van de zoektermen in de content. Zorg er voor dat uw zoekterm(en) altijd minsten 1 x voorkomen in de eerste honderd woorden van uw website. Hiermee geeft u Google een signaal dat die zoektermen belangrijk voor de websites zijn.
    24. Volgorde van de keywords. Wordt steeds minder belangrijk door toepassing van AI technieken.
    25. Links naar externe sites. Veel SEO’ers zijn er van overtuigd dat het plaatsen van links naar externe sites met autoriteit en en sterke relatie met de content van uw website een positief signaal is voor Google.
    26. Grammatica en spelling. Foutloze tekst is een kwaliteits signaal en zal door Google worden gewaardeerd zij het marginaal
    27. Multimedia. Images, video en andere multimedia binnen de content van de website kunnen door Google als een kwaliteitssignaal worden opgevat.
    28. Aantal interne links naar een specifieke pagina op uw website. Elke link is er 1. Meerdere links vanuit uw eigen website naar een specifieke pagina geeft een indicatie van de relevantie en belangrijkheid van die pagina en het onderwerp van die pagina.
    29. Externe links naar uw website. Links vanaf externe websites met een hoge autoriteit zijn de op 1 na belangrijkste rankingfactor bij Google. Hoe meer links u vanaf een goede website naar uw site kunt krijgen hoe beter.
    30. Broken Links. 1 of enkele is geen probleem, maar teveel is een teken dat de website niet op orde is en dat geeft een slechte gebruikerservaring. Google kan dit niet waarderen.
    31. HTML fouten. Veel fouten in de HTML geven fouten in de opmaak/layout en dat geeft een slechte gebruikservaring. Als inmiddels bekend kan Google dit niet waarderen.
    32. MOZ’s Domain Authority. Hoe hoger de DA van een site hoe hoger de website zal scoren bij Google. De MOZ DA is een indicatie van MOZ (www.moz.org) hoe goed de website zal scoren bij Google. Deze inschatting is vooral gebaseerd op het aantal links naar uw websit en de kwaliteit van de links.
    33. MOZ’s Page Authority. Hoe hoger de PA is van een bepaalde pagina op uw website hoe hoger deze zal scoren bij Google.
    34. Excessief lange URL’s kunnen schadelijk zijn. Zorg dus voor korte/compacte URL’s.
    35. Zoekterm in de URL. Voor Google een teken dat de zoekterm relevant is.
    36. Teveel links naar externe sites. Als reeds eerder gememoreerd is het hebben van links naar kwalitatief goede externe sites goed maar overdrijf het vooral niet.
    37. Leeftijd van een pagina. Google houdt van content en het liefst relevante en actuele content. Een pagina die regelmatig wordt ge-update zal beter scoren dan een vergelijkbare pagina die niet of nauwelijks wordt ge-update
    38. Gebruiksvriendelijkheid. Dit is een voor Google belangrijke factor. Denk hierbij aan duidelijke website structuur, goede menu structuur en overzichtelijke layout.
    39. Contact informatie. Google heeft herhaaldelijk aangegeven het te waarderen als er een contactpagina is waarin zoveel mogelijk relevantie contact informatie wordt weergegeven.
    40. Sitemap. Sitemaps helpen zoekmachines om de heel site goed te indexeren. Met een duidelijke navigatiestructuur is een sitemap echter niet echt nodig maar het kan ook geen kwaad.
    41. SSL Certificate. Google waardeert het absoluut als een website is beveiligd met een SSL Certificaat.
    42. Mobiel vriendelijke site. Google eist tegenwoordig dat elke website ook een mobielvriendelijke versie heeft. Heeft uw website geen mobiel vriendelijke variant kost u dat punten.
    43. YouTube video’s. Zonder enige twijfel waardeert Google het als u YT video’s in uw website opneemt. Wellicht omdat Google eigenaar is van YT):
    44. Alt Tags bij images. Google waardeert het als u bij images een ALT tekst invult. Het is de tekst die de bezoeker ziet als de image om wat voor reden dan ook niet getoond wordt.
    45. Links vanaf sites met een slechte reputatie. Het zal duidelijke zijn dat Google dit niet waardeert en het kan zelfs nadelig werken voor uw positie.. Links with positive sentiments around them likely carry more weight.
    46. Aanmelden bij Google Mijn Bedrijf. Local Search. Google gaat steeds meer websites onderhevig maken aan local searches. Als u bv zoekt naar een viswinkel heeft het geen zin dat u viswinkels te zien krijgt in de zoekresultaten uit de andere kant van het land. Hierovoor is het nodig dat u uw bedrijf aanmeldt bij Google Mijn Bedrijf.
    47. Aantal tweets. Niet zeker of Google hier iets mee doet. Meningen verschillen sterk.
    48. Aantal Facebook likes. Niet echt relevant voor Google omdat het aantal likes heel gemakkelijk kunstmatig te verhogen zijn.
    49. Aantal Facebook Shares. Minder gemakkelijk kunstmatig te verhogen en zal daardoor iets meer waarde hebben voor Google dan het aantal Likes.
    50. Popups en veel advertenties. Google waardeert het niet als u gebruikt maakt van popup’s en advertenties omdat deze afleiden van de content.

     

    Heeft u ook een bedrijf of organisatie en wilt u ook dat uw website hoog in de zoekresultaten verschijnt? Bel ons op 0299 324329, stuur een mail naar info@xpinternetsolutions.nl of vul het contactformulier in.

    © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

    Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!