• Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Gratis check van uw website

    Website check

    Technieken, toepassingen en het internet landschap veranderen per dag. Is uw website nog steeds up-to-date en houdt deze nog gelijke tred met de laatste ontwikkelingen? Vraag een gratis website check aan en wij vertellen u geheel vrijblijvend waar de verbeterpunten liggen.

    Gratis website check aanvragen

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • Social Media en mijn bedrijf

    Sociale-media-purmerendWikipedia: Social Media: Online platformen waar gebruikers met geen of weinig tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Je kunt dus zelf bepalen wat er op het Social Medium komt te staan. Geen webmaster of webdesigner voor nodig.

    Social Media hebben allen één duidelijk doel als basis en dat is op een heel gemakkelijke manier informatie delen met familie, vrienden, kennissen, collega’s of fans. Dit kunnen teksten, video’s, foto’s of elk ander digitaal bestand zijn. De Social Media zijn zo ingericht dat degene die die informatie ontvangt heel gemakkelijk kan reageren op die informatie, deze kan liken of follower worden maar ook deze informatie kan doorsturen (sharen) naar zijn/haar vrienden, kennissen et cetera. Als dit doorspelen volledig uit de hand loopt spreken we van een ‘viral’.

    Of je nou als persoon of als bedrijf content – in welke vorm dan ook- op je Social Media plaatst en het wordt gedeeld en daarmee doorgestuurd is dat natuurlijk geweldig. Het geeft aan, dat de content die je hebt geplaatst ‘waarde’ heeft voor anderen.

    Content is belangrijk voor Google

    ‘Vroeger’ keek Google vooral naar het aantal links vanaf andere websites naar jouw website. ‘Link Popularity’ heette dat toen. Hoe meer links hoe meer stemmen voor jouw site en hoe belangrijker Google jou site vond. Die waardering van Google zag je terug in de positie in de zoekresultaten.
    Daar werd natuurlijk volop misbruik van gemaakt. Google zag dat en besloot dat het AANTAL links eigenlijk toch niet een bepalende factor mocht en kon zijn voor de PR van een site.

    Google ging zich beseffen dat er eigenlijk in hoofdzaak maar één criterium is dat bepaald of een site goed is en dat is de kwaliteit van de content. Vanaf dat moment ging Google niet meer zozeer kijken naar het aantal links naar jouw website maar vooral naar de kwaliteit van de sites die naar jouw website linken. Kwalitatief goede sites en sites met ‘autoriteit’ linken alleen maar naar jouw site als jouw site ook goed is vindt Google. 1 link vanaf bijvoorbeeld https://whitehouse.gov naar jouw website  levert 1000 keer meer waarde (autoriteit) op dan 1000 links vanaf nietszeggende sites die qua onderwerp niet in het verlengde liggen van jouw site.

    Social Media en content

    Hoe zit het dan met Social Media?
    Eigenlijk is het met Social Media niet anders dan bij websites. Ook hier gaat het om informatie die kwalitatief goed of slecht kan zijn. Schrijf je artikelen voor een Blog (van jezelf of als Gast Blogger voor een andere kwalitatief goede Blog), tweet je kwalitatief goede teksten, plaats je kwalitatief goede video’s op Youtube of foto’s op bijvoorbeeld op Pinterest of Instagram zal deze informatie automatisch worden gedeeld, ge-liked, ge-retweet, ge-repinned et cetera. Google zal dit absoluut opmerken en de links (mits je die legt in je informatie op de Social Media) naar je website zien.

    Google zal de links naar je website waarderen en je op basis hiervan autoriteit toekennen. En laat autoriteit nou meer en meer een bepalende factor worden voor het bepalen van de Pagerank van een website en dus de positie in de zoekresultaten.

    Het is dus zaak, dat als u voor uw bedrijf Social Media inzet dit goed doet. Slechts het hebben van een Facebook pagina, Twitter account of een Blog met wat nietszeggende artikelen heeft geen enkel effect. Niet op degene die het leest en niet op uw positie bij de zoekresultaten.

    Advies nodig of een keer een vrijblijvend  gesprek over de mogelijkheden van Social Media in uw bedrijf?? Bel ons gerust op 0299 324329, mail ons op info@xpinternetsolutions.nl of vul het contact fomulier in.

    © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

    Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!