• Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Gratis check van uw website

    Website check

    Technieken, toepassingen en het internet landschap veranderen per dag. Is uw website nog steeds up-to-date en houdt deze nog gelijke tred met de laatste ontwikkelingen? Vraag een gratis website check aan en wij vertellen u geheel vrijblijvend waar de verbeterpunten liggen.

    Gratis website check aanvragen

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • Seo en strafpunten van Google

    seo-penaltyEr zijn twee manieren om SEO te plegen. De goede manier (white-hat) en de slechte manier (black-hat).

    Google kijkt niet alleen naar hoe goed uw site scoort SEO-wise, maar kijkt ook steeds meer naar de manier waarop u met de SEO van uw site bezig bent. Gebeurt dat bijvoorbeeld op een natuurlijke manier met backlinks van goede websites of lijkt het er op dat u heel veel tijd en energie heeft gestopt om met allerlei trucs en niet-natuurlijke inspanningen de positie van uw website in de zoekresultaten hoger te krijgen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld het kopen van likes en shares, cloaking, keyword spam of in 1 week 100 backlinks er bij naar uw website. Google beschouwt dit als niet-natuurlijk en zal het als black-hat SEO zien. Als u dit overdrijft kan Google hiervoor strafpunten uitdelen (Google penalty) waardoor u niet alleen in lijst met zoekresultaten fors kunt zakken maar in het uiterste geval kan de gehele website uit de indexen van Google worden verwijderd.

    Hoe komt u er achter dat u een Google penalty heeft gekregen?

    Als er een aanzienlijk daling in het internetverkeer wordt geconstateerd of de positie is merkbaar in 1 keer fors gedaald kan het zijn dat dit het gevolg is van een Google Penalty. Als we dat vermoeden komen we daar relatief gemakkelijk achter door in te loggen op de Google Webmaster Tools van die website. Bij de onderdelen ‘siteberichten’ en ‘zoekverkeer handmatige acties’ staan respectievelijk de automatische penalties (naar aanleiding van een constatering door het algoritme van Google) en de door personeel van Google handmatig toegekende penalties.

    Handmatige ingreep

    Handmatige penalties worden normaliter alleen toegekend als de ‘kwaliteitsrichtlijnen van Google’ zijn geschonden. Google maakt hiervan dan een melding onder ‘zoekverkeer handmatige acties’ en op welk deel van de site de actie betrekking heeft.
    Als er zo’n handmatige ingreep heeft plaatsgevonden dient u het probleem op te lossen en moet u vervolgens een verzoek tot herbeoordeling indienen via Google Webmaster Tools.

    Algoritmische ingreep

    Dit probleem is veel moeilijker op te lossen omdat het automatisch gebeurt. Google maakt hiervan niet altijd consistent melding via Google Webmaster Tools. Als Google niets meldt KAN de daling in de zoekresultaten het gevolg zijn van een penalty maar ook van een wijziging in het algoritme van Google. Er vinden met grote regelmaat kleine maar ook grote wijzigingen plaats in het Google algoritme (b.v. Panda en Penguin) waardoor de positie van een website soms sterk kan fluctueren van de ene op de andere dag.
    In dit soort gevallen waarbij het lastig is de oorzaak te bepalen is er maar 1 oplossing en dat is het complete SEO profiel na te lopen en te controleren op bijvoorbeeld spamlinks of anderszins lage kwaliteit links, zaken als keyword spam, linkspam of elke mogelijk andere black-hat techniek die ooit is toegepast (door wellicht een ander bedrijf). Ook kan het zijn dat het algoritme dusdanig is gewijzigd dat u de de website zelf moet aanpassen op content, keywords, headers of andere aspecten die de positie van uw website mede bepalen.

    Google heeft hierover een interessante en leerzame video uitgebracht waarin Matt Cutts het hoe, wat en waarom uitlegt.

    © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

    Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!