-
SEO en de competitie benadelen
Er zijn twee manieren om je eigen website in de zoekresultaten boven die van je concurrenten te krijgen. Een correcte manier en een ‘vuile’ manier.
De ‘vuile’ manier
Bij deze methode richt je je op een negatieve SEO voor de website van je concurrent. Alles waarvan je weet dat Google dat als spam ziet pas je waar mogelijk toe op de website van je concurrent.
Je gaat zijn site bij bijvoorbeeld zoveel mogelijk lage kwaliteit sites aanmelden zoals linkfarms en article directories waarvan je weet dat Google links vanaf die sites als spam ziet en daardoor de SEO van de site van je concurrent punten in mindering brengt. Zorg dat de keywords waarop de site gevonden moet worden in de anchorteksten (linkteksten) worden opgenomen. Niet 1 keer maar veel en vaak zodat Google de links als keyword spam gaat zien en je concurrent wederom punten in mindering brengt.
Je kunt nog verder gaan door zelf linksites op te zetten met spammy URL’s, waardeloze content en vervolgens een link naar de website van je concurrent er in op te nemen. Nog een manier is om persberichten te versturen met spammy content.
Als laatste kun je ook nog imagoschade toebrengen aan je concurrent door op ‘review’ sites negatieve commentaren te plaatsen, desnoods een aantal onder verschillende e-mail accounts. Een paar gratis e-mail accounts zijn zo aangemaakt bij google.com, hushmail.com, mail.com, yandex.com of aol.com.Het mag duidelijk zijn dat het toepassen van deze tacktiek niet kan. Het is op het randje van het strafbare en ver over de rand van wat betamelijk is.
U zou echter eens moeten beseffen hoe vaak dit gebeurt en hoeveel bedrijven hier hun brood mee verdienen. Het kan U DUS OOK gebeuren en vaak zonder dat u het weet.
Wat te doen als uw website slachtoffer is?
Eigenlijk is er maar 1 manier en dat is een zo volledig mogelijk linkprofiel van uw website (laten) maken waarbij u link voor link naloopt om de kwaliteit van de site waarop de link staat te beoordelen. Kijk naar de MOZ spam index en de MOZ domain- en -page autoriteit van die site en check de blacklists om te controleren of de site of het e-mail account op een blacklist staat. Als u een link op een ‘foute’ site aantreft moet u de beheerder een mail sturen met het verzoek de link te verwijderen.
Bij het vinden van foute links kunt u ook gebruik maken van een tweetal functies in Google Webmaster Tools. Zie hHet proces van doorlopen, beoordelen en laten verwijderen van links op externe sites kan -afhankelijk- van het aantal links – een enorm arbeidsintensieve en nauwkeurige klus zijn.
Echter als uw site slachtoffer is, ontkomt u er niet aan. Als de links éénmaal zijn opgeschoond is het zaak periodiek het linkbuilding profiel te blijven monitoren.De juiste manier
Er is maar 1 juiste manier en dat is zorgen voor een website die snel is, gebruiksvriendelijk is, goede content biedt, mobiel vriendelijke is en een duidelijk interne linkstructuur heeft die daarbij regelmatig wordt ge-update met relevante content. Met zo’n website (met name goede en unieke content) krijgt u vanzelf links en shares en likes. Allemaal signalen die Google als zeer waardevol ziet en die uw site niet alleen autoriteit bezorgen maar ook een steeds hogere positie in de zoekresultaten zullen geven.
© Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995
Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!