• Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Gratis check van uw website

    Website check

    Technieken, toepassingen en het internet landschap veranderen per dag. Is uw website nog steeds up-to-date en houdt deze nog gelijke tred met de laatste ontwikkelingen? Vraag een gratis website check aan en wij vertellen u geheel vrijblijvend waar de verbeterpunten liggen.

    Gratis website check aanvragen

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • Is Pagerank nog belangrijk?

     

    PageRank minder belangrijk

    De basis van Google’s Algoritme vanaf het begin der dagen was de ‘PageRank’. Een waarde die aan welke website werd toegekend op basis van het Google algoritme. Google en Pagerank waren haast synoniemen.
    Het woord ‘PageRank’ had overigens niets met ‘Page’ in de zin van ‘pagina’ te maken maar met Larry Page 1 van de 2 oprichters van Google.

    De Pagerank was voornamelijk gebaseerd op het aantal externe links. Hoe meer links hoe hoger de PageRank om het even gemakkelijk te maken. Iedere keer als Google z’n algoritme had aangepast zaten we gespannen te controleren of en in hoeverre de wijziging invloed had op je PageRank.

    Google is jaren geleden begonnen om hier langzaam maar zeker verandering in aan te brengen en dan niet alleen in de PageRank. Ze heeft dan ook het afgelopen jaar geen actualisering van PageRanks meer gedaan. Dit is een sterke indicatie dat de ‘PageRank’ minder een factor van betekenis is geworden voor het bepalen van de positie in de zoekresultaten.

    Ging het vroeger vooral om aantallen (keywords, links et cetera) al langere tijd maakt Google de omslag naar kwaliteit. Kwaliteit van content en externe links. Google kijkt minder en minder naar de hoeveel links en meer naar de kwaliteit van de links ofwel hun autoriteit. Hierdoor is de PageRank minder belangrijk omdat die vooral op het aantal backlinks is gebaseerd.

    Google kijkt dus meer en meer naar de kwaliteit van die backlinks, maar ook naar sociale indicatoren als het aantal shares, likes en google +’jes. Allemaal signalen dat uw website wordt gewaardeerd.

    Er vindt dus een verschuiving plaats binnen de Google algoritme’s en wel van kwantiteit naar kwaliteit. Kwaliteit in links maar ook in content. Een goede PageRank zal nooit een nadeel worden maar het verliest per jaar meer en meer z’n waarde omdat Google de PageRank al niet meer actief update.

    © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

    Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!