• Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Gratis check van uw website

    Website check

    Technieken, toepassingen en het internet landschap veranderen per dag. Is uw website nog steeds up-to-date en houdt deze nog gelijke tred met de laatste ontwikkelingen? Vraag een gratis website check aan en wij vertellen u geheel vrijblijvend waar de verbeterpunten liggen.

    Gratis website check aanvragen

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • Click through en Bounce ratio

    Als u een zoekopdracht uitvoert bij bijvoorbeeld Google krijgt u een lijst met zoekresultaten te zien. Elk item in de lijst vermeld altijd: een korte beschrijving per website (de TITLE tag), een iets langere beschrijving (de DESCRIPTION tag) en natuurlijk de URL van de website.
    Uw webdesigner heeft (normaliter in overleg met de eigenaar van de website) bepaald wat er als tekst wordt opgenomen in de TITLE en DESCRIPTION tags voor elke pagina van de website.

    De kwaliteit van deze teksten bepaald in hoge mate op welke omschrijvingen de zoeker in de lijst met zoekresultaten klikt.
    Laten we twee voorbeelden nemen van bedrijven die beide een online schoenenwinkel hebben en beide op pagina 1 van de zoekresultaten staan.

    1. schoenenmeester
      Schoenen op onze site. Wij hebben heel veel schoenen ook 2e hands
    2. Schoenen online in elke stijl en elke maat.
      Bezoek onze online winkel met de nieuwste schoenen voor dames, heren en kinderen. Goedkoop en vandaag besteld, morgen in huis.

    Click-through ratio

    Op welke van de 2 zou u eerder klikken? Ik denk dat het overgrote deel van de zoekers eerder op 2 klikt en wellicht 1 helemaal laat liggen.
    Het percentage dat klikt op een link in de lijst met zoekresultaten bepaald de click-through ratio voor die link.
    Hoog in de lijst met zoekresultaten staan is dus niet per definitie een garantie voor meer bezoek. Wat zeker net zo belangrijk is, is de kwaliteit van de tekst in de Title en Description tag.
    Deze teksten moet pakkend en prikkelend zijn en de zoeker uitnodigen op de link te klikken.

    Als de zoeker op een link heeft geklikt heeft hij op basis van de omschrijving van de site (Title en description) een bepaald verwachtingspatroon van wat hij te zien krijgt. Idealiter sluit het gemaakte verwachtingspatroon aan bij de wat hij aantreft op uw site.

    Bounce ratio

    In veel gevallen echter sluit het verwachtingspatroon niet aan omdat de teksten in de Title en Description tag niet duidelijk of zelfs misleidend waren, al dan niet opzettelijk om de zoeker te verleiden om op de link naar uw site te klikken.
    Als het verwachtingspatroon niet aansluit zal hij teleurgesteld de site weer verlaten direct vanaf de pagina van binnenkomst. De bounce ratio is het percentage bezoekers dat direct vanaf de 1e pagina van binnenkomst op uw website weer vertrekt.
    Bouncers geven dus een vertekend beeld voor wat betreft kale bezoekersaantallen. Trek daar altijd gerust het aantal bouncers van af.

    Bouncers en zoekmachine optimalisatie

    De click-through en bounce ratio kun je redelijk éénvoudig halen uit je Google Analytics en Google Webmaster Tools pagina’s. Google houdt niet alleen die gegevens bij, Google doet er ook iets mee.
    Een hoge bounce ratio geeft aan dat u ‘uw zaakjes’ niet voor elkaar heeft en Google zal dat door laten werken in de positie van uw website in de zoekresultaten.
    Een bounce ratio van 35% is overigens gemiddeld. Boven de 50% moet u maatregelen nemen. Zit u boven de 60% zult u (uitzonderingen daar gelaten) nooit een hoge positie in de zoekresultaten behalen.

    Bekijk dus regelmatig de Click-through en bounce ratio van de pagina’s van uw website.

    © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

    Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!