• Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Gratis check van uw website

    Website check

    Technieken, toepassingen en het internet landschap veranderen per dag. Is uw website nog steeds up-to-date en houdt deze nog gelijke tred met de laatste ontwikkelingen? Vraag een gratis website check aan en wij vertellen u geheel vrijblijvend waar de verbeterpunten liggen.

    Gratis website check aanvragen

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • Fabels met betrekking tot linkbuilding

    Het ‘linkbuilding proces’ is niet altijd zwart/wit en soms moet je de richtlijnen van Google interpreteren. Een foutieve linkbuilding kan resulteren in frustrerende consequenties.
    Het is belangrijk de ontwikkelingen op SEO gebied nauwkeurig te blijven volgen omdat Google nogal eens z’n policy wijzigt. Maar al te vaak worden onwaarheden of bepaalde interpretaties van de Google richtlijnen door ‘experts’ ten onrechte als waarheid verkondigt waardoor je onbewust ‘de fout in gaat’ als je je hieraan conformeert.

    Hieronder een lijstje met de meest voorkomende en hardnekkige onwaarheden:

    1. Een link krijgen vanaf een website met een lagere autoriteit heeft geen zin.
      Elke link (tenzij overduidelijk spam) heeft een bepaalde link waarde voor Google. Gewoonlijk is de link waarde van een website met een hoge Domain Autoriteit meer waard dan die met een lage Domein Autoriteit.
      De befaamde Domein Autoriteit van een website wordt toegekend door www.moz.com. Zij bepalen de Domein Autoriteit op basis van de links naar een bepaalde website. En dan niet alleen het aantal en de kwaliteit van de site die linkt, maar er wordt ook gekeken naar zaken als: spam score van de site die linkt, spreiding op het gebied van ip adressen (niet alle links vanaf dezelfde site, server of domein) en nog een aantal criteria.
      Een website die nog maar weinig links heeft omdat deze nog niet lang bestaat, maar wel kwalitatief een goede site is kan toch veel linkwaarde voor Google hebben ondanks z’n – nog – lage Domain Autoriteit.|
    2. Links vanaf directories zijn zinloos.
      Ook dit is niet perse waar. Kijk goed naar wat voor directory het is. Is het een Gouden Gids-achtige directory is een link vanaf zo’n site prima.
      Links vanaf directories die duidelijk onderdeel zijn van een linknetwerk (linkfarm), directories die duidelijk zijn opgezet als SEO instrument en niet vanuit het voornemen een kwalitatief goede site neer te zetten en betaalde link directories kun je beter mijden.
    3. Zorg dat je niet te snel teveel links krijgt.
      Ook onzin zolang je het maar niet overdrijft. Probeer het proces zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen om Google niet het idee te geven dat je een linkbuilding profiel geforceerd aan het opzetten bent. In 1 week 200 links is ‘over the top’ en Google zal dit waarschijnlijk als linkspam opvatten. 10-20 per week moet geen enkel probleem zijn.
    4. Plaats geen links vanaf je eigen website naar anders sites anders verlies je link equity of link juice.
      Je geeft dan als het ware linkwaarde van je eigen pagina aan de pagina’s waarnaar je linkt. Onzin. Links naar andere sites zijn juist goed, mits met mate en naar kwalitatief goede sites. Als makelaars linken naar de NVM of een andere beroepsorganisatie is dat zelfs goed.
    5. Meer dan 1 link vanaf dezelfde site is waardeloos.
      Ook niet waar. Mits vanaf een kwalitatief goede site geldt ‘hoe meer hoe beter’.
    6. Een site met een link naar uw site moet qua content een relatie hebben met mijn site.
      Ook niet waar. Een link is een link. Een link vanaf een kwalitatief goede site blijft waardevol. Of de content van de linkende site nu wel of niet relevant is voor uw site doet niet ter zake.

    Dit is slechts een greep uit een hele reeks fabels en hele dan wel halve onwaarheden. Nogmaals zorg dat u weet wat de regels zijn voordat u zelf de SEO van uw site ter hand neemt. Als eerder gezegd kan een foutieve interpretatie leiden tot frustratie en zelfs penalty’s van Google.

    Linkbuilding tip: probeer zoveel mogelijk een link te krijgen vanuit een geschreven stuk tekst, zoals een editorial of een blog waar de link naar uw website in een bepaalde context staat. Dit soort links zijn voor Google veel waardevoller dan een link vanuit een directory of andere pagina met alleen maar externe links zoals bijvoorbeeld startpagina’s.

    Heeft u ook een bedrijf of organisatie en wilt u ook dat uw website hoog in de zoekresultaten verschijnt? Bel ons op 0299 324329, stuur een mail naar info@xpinternetsolutions.nl of vul het contactformulier in.

    © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

    Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!