• Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Gratis check van uw website

    Website check

    Technieken, toepassingen en het internet landschap veranderen per dag. Is uw website nog steeds up-to-date en houdt deze nog gelijke tred met de laatste ontwikkelingen? Vraag een gratis website check aan en wij vertellen u geheel vrijblijvend waar de verbeterpunten liggen.

    Gratis website check aanvragen

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • Aantallen bezoekers en SEO

    Bezoekersgedrag en SEO

    SEO is het gehele pakket aan maatregelen dat er voor zorgt dat uw website beter vindbaar is doordat deze hoog in een lijst met zoekresultaten verschijnt. Denk daarbij aan: website optimalisatie, linkbuilding, content marketing en social media marketing.

    Een hoge positie is en mag echter geen doel op zich zijn. Een hoge positie impliceert doorgaans meer bezoekers op uw website. Zodra een bezoeker via een link in de zoekresultaten op uw site binnen komt kunnen zich twee situaties voordoen:

    1. De bezoeker komt direct tot de conclusie dat uw site niet de site is die hij zoekt en vertrekt meteen weer (bouncer)
    2. De bezoeker komt op een site die wellicht aan zijn verwachting voldoet en besluit nog even wat tijd op de site door te brengen (blijver)

    De bouncer

    Bouncers zijn om meerdere reden niet goed. Ten eerste mist u een kans op omzet. U heeft veel moeite gedaan om bezoekers naar uw site te krijgen en als het dan lukt dat iemand doorklikt naar uw site is hij meteen weer weg. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Een opsomming van de meest voorkomende:

    • de Title en Description (beschrijving van uw site) in de zoekresultaten zijn misleidend. De bezoeker had een heel ander soort website verwacht en verlaat teleurgesteld uw site
    • de website is traag en de klant besluit niet te wachten tot alles is ingeladen en vertrekt voordien
    • de website is niet mobiel vriendelijk. Klant bezoekt uw site met z’n smartphone en komt al snel tot de conclusie dat de site er niet uitziet en niet goed werkt op de smartphone
    • de website is allesbehalve uitnodigend. Kwestie van opmaak/layout.
    • de boodschap van de website is niet duidelijk en de klant heeft geen zin om te raden wat u nu precies aanbiedt

    Dit zijn stuk voor stuk oorzaken die verholpen kunnen worden met het juiste advies.

    Los van het feit dat u door het snelle vertrek potentiële omzet verliest, ziet Google ook dat de bezoeker een bouncer is. Als het percentage bouncers relatief hoog is, ziet dat Google dat als een teken dat uw website niet goed is. Dit gaat absoluut ten koste van de positie van uw website in de zoekresultaten.

    De blijver

    Dit zijn de bezoekers die u zoekt. Zij gaan lezen/bekijken wat u heeft en biedt en kijken of er een match is tussen hun vraag en uw aanbod.
    In het algemeen kan worden gesteld, dat hoe langer een bezoeker op uw website blijft (time on page) hoe beter (interessanter) uw website is. Google houdt de ‘time on page’ per bezoeker bij en ziet het als een positief signaal als de gemiddelde bezoeker langer op de site blijft.
    Aspecten van uw website die hiertoe een positieve bijdrage leveren zijn: gebruiksvriendelijkheid, snelheid, goede en duidelijk navigatie en natuurlijk goede content.

    Uiteindelijk is het echter (los van het SEO deel) de bedoeling dat deze bezoeker uiteindelijk een conversie oplevert zoals een bestelling, een contactaanvraag of een aanvraag voor een dienst.

    SEO stopt dus niet bij een hoge positie in de zoekresultaten. Het is slechts de eerste stap naar een hogere conversie en dus meer omzet.

    © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

    Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!