• Vertrouwd en deskundig

    Sinds 1995 meer dan 100 websites en maatwerk webapplicaties gemaakt voor de kleine ondernemer tot multinationals als KLM/Air France, Sony en American Express.

    Webdesign Purmerend Hoorn Amsterdam en omstreken

    Website of webapplicatie laten maken

    Wij ontwikkelen niet alleen maatwerk webapplicaties, webshops, portalen, externe koppelingen en ander maatwerk voor onze eigen klanten maar ook voor collega webdesigners die niet in-house over de benodigde kennis en vaardigheden beschikken.

    Zoekmachine optimalisatie Purmerend Amsterdam en omstreken

    SEO en SEA

    Vindbaarheid bij de zoekmachines en bezoekersaantallen zijn bijna synoniemen. Wij zorgen dat uw site hoger in Google komt met een gratis SEO scan van uw website en een maatwerk SEO plan. Ook kunnen wij een Google Adwords campagne voor uw website op ons nemen en u hierin adviseren.

    Gratis SEO check aanvragen

  • 15 tips voor een goed Webdesign – Webdesign Purmerend

     
    15 tips voor webdesigners 20 tips voor webdesigners. Waren webdesigners vroeger vooral ontwerpers/vormgevers, tegenwoordig moeten webdesigner ook kennis hebben van SEO technieken/valkuilen.
    Het design (layout/teksten/navigatie) is in toenemende mate een factor voor de SEO van een website.
    Hieronder een artikel over hoe je als webdesigner een positieve invloed op de SEO van je site kunt hebben.

    Google is steeds beter in staat om websites te beoordelen op niet alleen content maar ook usability. Met name de laatste is een belangrijk deel van de taak van een weddesigner. Hij bepaalt immers structuur/indeling en navigatie van een website. Hoe gebruiksvriendelijker een website is (in al z’n facetten) hoe groter de kans dat Google dit positief waardeert en verwerkt in de zoekmachine resultaatpagina’s.

    Hieronder 15 tips voor webdesigners hoe ze in de ontwerpfase al rekening kunnen houden met de SEO voor die site:

    1. Groepeer de content op relevantie en gebruik duidelijke (sub)menu omschrijvingen. Verplaats je in de gebruiker die zo snel en efficiënt mogelijk wil vinden wat hij zoekt
    2. Gebruik ‘breadcrumb’ navigatie, zodat de gebruiker altijd op dezelfde plaats direct ziet waar hij zich in de website bevindt.
    3. Gebruik de footer om daar textlinks te plaatsen naar alle onderdelen van de site. Je maakt daarmee een soort sitemap. Handig voor de bezoekers en goed voor de zoekmachines omdat ze daarmee zeker elke pagina bezoeken..
    4. Behandel elke afzonderlijke pagina als een ‘topic page’ of een landingspage. Verwijs niet teveel naar andere pagina’s maar zorg dat de bezoeker alle relevante informatie op die specifieke pagina vindt. Ook goed voor de zoekmachines.
    5. Wees consistent qua template gebruikt op de website. Teveel verschillen in stijl/opmaak/layout werkt verwarrend voor de gebruiker.
    6. Vermijdt horizontaal scrollen. Het is niet natuurlijk en wordt door veel mensen als hinderlijke beschouwd.
    7. Voorkom lange laadtijden. Levert iritatie en ‘bouncers’ op. Ook zoekmachines houden hier niet van. Kans dat het je SEO nadelig beïnvloedt is aanwezig.
    8. Probeer pop-ups te voorkomen. Niet alleen worden ze door veel gebruikers als iritant beschouwd, door veel browsers worden ze ook onderdrukt waardoor ze niet eens zichtbaar worden voor de bezoeker
    9. Geen ellenlange teksten zonder paragrafen en waar het kan headers.
    10. Keywords met mate gebruiken. Teveel levert niet alleen iratatie op bij de bezoeker maar ook zoekmachines kunnen het als keyword stuffing opvatten en een penalty geven.
    11. Zet zoveel mogelijk de keywords 1 of hooguit 2 keer in de eerste 50 woorden van de body
    12. Gebruik waar mogelijk H1 – H6 headings, bij voorkeur ook 1 keer in de eerste 50 woorden van de body. Voorkom dat je heading teveel gebruikt of herhaalt. Google kan dat als spam opvatten. Zorg dat het er voor de bezoeker natuurlijk uit ziet.
    13. Schrijf teksten voor de bezoeker en niet om de SEO van de website te beïnvloeden. Kans dat Google dit door heeft is aanwezig waarna een penalty kan volgen.
    14. Zorg voor relevante alt en title tags bij hrefs en images.
    15. Zorg dat content goed ‘sharable’ is via de Social Media.

      Tot slot: werk altijd toe naar een conversie van bezoek naar afname dienst, aanschaf produkt, aanvragen offerte of wellicht invullen contactformulier.
      Dat is waar het immers om draait. Richt je teksten dus op de bezoeker zodat er een conversie plaatsvindt en niet slechts op de zoekmachines om de SEO te beïnvloeden. Ten eerste kan je dat conversie kosten en ten tweede loop je in toenemende mate het risico dat Google het door heeft en als spam opvat. Schadelijk voor je SEO, zo niet nu dan zeer waarschijlijk later.

      © Xperience Internet Solutions, websites, maatwerk webapplicaties en SEO sinds 1995

      Vraag een gratis SEO scan van uw website aan!